Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) -sziluettdivat.hu-

Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy a kiszállítási lehetőségek között 2022 november 11-től
a személyes átvétel is elérhető!

Dunaharaszti, 2022.10.31

Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy a Foxpostos csomagküldés az alábbiak szerint változik 2024 január 19-től:
Foxpost házhozszállítás:
18.000 Ft felett: ingyenes
18.000 Ft alatt : 2500 Ft

Foxpost csomagautomatába: 1.500 Ft
Személyes átvétel : ingyenes

Dunaharaszti, 2024. 01. 06.

Tisztelt vásárlóim!
Sajnálattal vettem tudomásul, hogy az utánvétes megrendelt csomagokat nem veszik át.
Emiatt üzletpolitikai megfontolásból, 2024 január 20-tól, csak előre utalással, vagy a boltban készpénzes, és bankkártyás fizetésre van lehetőség.

Budapest 2024. 01. 10

  1. Vásárlási feltételek

Örömmel üdvözöljük a vásárlóink között. Mielőtt kiválasztaná és megrendelné a kívánt terméket, kérjük, hogy olvassa át a vásárlás feltételeit. A kiválasztott termék tulajdonságairól a webáruházban tájékozódhat.

További információkért kérem vegye fel a szolgáltatóval a kapcsolatot akár elektronikusan írásban, akár telefonon keresztül a weboldalon szereplő elérhetőségeken.

Tájékoztatjuk, hogy a sziluettdivat. hu használatával (Továbbiakban: webáruház) Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket.

Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Webáruházat, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. augusztus 25. napjától érvényes.

Szolgáltató (eladó) jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók (vevő) a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

  1. Szolgáltató (eladó) adatai

A szolgáltató neve:                    Királyné Baranyi Katalin egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye:           2330 Dunaharaszti, Munkácsy Mihály 72/A
Levelezési cím:                           2330 Dunaharaszti, Munkácsy Mihály 72/A
Telefonszám:                             +36-70-9468771

Átvételi pont: Sziluett divat
1076  Budapest, Garay tér 3-4 sz 
Telefonszám: +36709468771

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@sziluettdivat .hu

Statisztikai számjel:                  69671298-4779-231-13
Nyilvántartási száma:               53517139
Adószám:                                   69671298-1-33
A szerződés nyelve:                  magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
TooEarlyBird, LLC 30 N Gould St Ste N Sheridan, WY 82801, support@hellowp.io
Postai cím:                                   30 N Gould St Ste N Sheridan, WY 82801
Székhely cím:                              30 N Gould St Ste N Sheridan, WY 82801
Ügyvezető:                                   Karl Thomson
EU Adószám:                               EU372012685
Nyilvántatásba bejegyző hatóság: Wyo Secretary of State

A Webáruházat a Királyné Baranyi Katalin egyéni vállalkozó üzemelteti (továbbiakban: üzemeltető). A felhasználási és általános szerződési feltételek a sziluettdivat. hu weblapon működő webáruházra érvényesek.

  1. Alapvető rendelkezések:

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény. valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Szolgáltató (eladó) fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Szolgáltató (eladó) által üzemelt webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. Szolgáltató azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

  1. Regisztráció/vásárlás

Felhasználó (vevő) a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció.

Felhasználó (vevő) a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő szerződés semmis. Szolgáltató (eladó) kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó (vevő) más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót (eladó) a Felhasználó (vevő) által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót (eladó) nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó (vevő) a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak (eladónak) felróható okból hozzáférhetővé válik.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruházban új, és használt termékek is kaphatók. A termékek új vagy használt állapota elkülönítve, egyértelműen jelezve vannak.
A fogyasztók (vevők) a használt termékek eseten tájékoztatva vannak azok esetleges minőségi hiányosságairól. Ezen minőségi hiányosságok esetén, megfelelő tájékoztatás megtörténte mellett, nem érvényesítheti, a használtságból eredő szavatossági jogokat.  Így azok visszavételére sincs mód.

A megjelenített termékek csak online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A webshopban Szolgáltató (eladó) részletesen feltünteti a termék nevét, tulajdonságait, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató (eladó) teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat (vevőket) az akcióról és annak pontos időtartamáról.

Amennyiben a Szolgáltató (eladó) minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató (eladó) nem köteles a terméket hibás áron leszállítani, hanem írásban felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától, és a szolgáltató részéről a leadott rendelés törlésre kerül.

  1. Rendelés menete

Felhasználónak (vevőnek) a regisztrációját követően be kell jelentkeznie a webshopba, azonban regisztráció nélkül is lehetőség van a webshopból megrendelést leadni.

Felhasználó (vevő) a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát a végleges megrendelés leadásáig megváltoztatja.

Felhasználó (vevő) kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó (vevő) bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

Amennyiben Felhasználó (vevő) további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

Fizetési módok:

Felhasználó (vevő) kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

Banki Átutalással: Felhasználó (vevő) a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Erste Bank Számlaszám:11600006-00000000-98669266 Az összeg Szolgáltató (eladó) bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó (vevő) jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

Online bankkártyával: Felhasználónak (vevőnek) lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató (eladó) által igénybe vett pénzügyi szolgáltató Global Payments Europe, s.r.o Magyarországi Fióktelepe (1117 Budapest Október huszonharmadika utca 8-10) biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

Személyes átvétel: Lehetőség van személyes átvételre, ingyenes átvételi  ponton, telefonon előre egyeztetett időpontban. Fizetés készpénzben, banki előre utalással.

Átvételi pont: Sziluett divat
1076  Budapest, Garay tér 3-4 sz 
Telefonszám:  +36709468771

  1. Szállítási költség-Az árak bruttó összegben értendők

Foxpost házhozszállítás:
18.000Ft felett: Ingyenes
18.000 Ft alatt: 2.500 Ft
Foxpost csomagautomata: 1.500 Ft
Személyes átvétel: Ingyenes
Átvételi pont: Sziluett divat
1076  Budapest, Garay tér 3-4 sz 
Telefonszám:  +36709468771

Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a felhasználót (vevőt) az új adatokról. Felhasználó (vevő) ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a 2007. évi CXXVII. törvény 175 § szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön az ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. Felhasználó (vevő) köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli panaszt Szolgáltató (eladó) nem fogad el!

Az adatok megadását követően Felhasználó (vevő) a ”megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó (vevő) a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Felhasználó (vevő) e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó (vevő) megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz (vevőhöz) nem érkezik meg, Felhasználó (vevő) az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz (eladóhoz), illetve az Felhasználóhoz (vevőhöz) megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató (eladó) kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó (vevő) rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Felhasználó (vevő) tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató (eladó) az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb megerősítő e-mailben értesíti a Felhasználót (vevőt) a megrendelés teljesítéséről.

  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

A megrendelések feldolgozása munkanapokon, hétfőtől- péntekig 9 és 15 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, viszont a feldolgozás, az azt követő munkanapon történik meg. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikorra várható a megrendelés teljesítése.

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3-4 munkanap. A szolgáltató a teljesítési határidőtől eltérhet, azonban ezt a vásárlás megkezdése előtt a megrendelőt tájékoztatni kell.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszautalni.

Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a megrendelő a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, vállalja a termék vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a megrendelt terméket.

  1. Elállási jog gyakorlása és annak menete

A felhasználó (vevő, fogyasztó)) az elállási vagy felmondási jogát
  a) 
termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  aa) a terméknek,
  ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára
  szolgáltatott terméknek,
  ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.


Az elállást a felhasználó (vevő, fogyasztó) mind szóban
 (, telefonon), mind írásban (levélben, e-mailben, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerint) gyakorolhatja, melyet az eladóval (szolgáltatóval) köteles közölni.
A felhasználó (vevő, fogyasztó) az elállási nyilatkozatát lehetőség szerint ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A szolgáltató (eladó) köteles a fenti határidőben megtett elállási nyilatkozatot elfogadni és visszaigazolni, ha abból egyértelműen beazonosítható, hogy mely szerződésre, illetve termékre vagy szolgáltatásra vonatkozik.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a felhasználó (vevő) nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a szolgáltónak (eladónak) elküldi.

Az elállás a szerződést felbontja, a felek kötelesek az eredeti állapotot helyreállítani, és egymással elszámolni.
A terméket a felhasználó (vevő) az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles a szolgáltatónak (eladónak), rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban, hiánytalanul visszaszolgáltatni
A terméket a felhasználó (vevő) postai úton vagy személyesen juttathatja el a szolgáltatónak (eladónak) az alábbi címére: 1072 Budapest, Garay tér 3-4 sz

A felhasználó (vevő) viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, a felhasználót (vevőt) ezen felül egyéb költség nem terheli.
A szolgáltató (eladó) köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül a felhasználónak (vevőnek) a már teljesített vételárat az általa igénybe vett fizetési móddal megegyező módon visszafizetni.

Az elállás jogát a felhasználó (vevő) csak abban az esetben gyakorolhatja, ha az árut hibátlanul, további rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban tudja szolgáltató (eladó) részére visszaszolgáltatni.
A felhasználó (vevő) nem köteles megtéríteni az árunak azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye, a neki felróható értékcsökkenésért azonban helytállni tartozik.
Nem gyakorolhatja az elállást a felhasználó (vevő), ha a terméket nem tudja teljes egészében visszaszolgáltatni.

A felek eltérő megállapodása hiányában a felhasználó (vevő) nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban biztosított elállási idő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kivételével, olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás és felmondási jogát.
  1. Szavatosság

10.1        Hibás teljesítés

  • A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

10.2        Kellékszavatosság

10.2.1       Milyen esetben élhet Felhasználó (vevő) a kellékszavatossági jogával?

  • Felhasználó (vevő) a Szolgáltató (eladó) hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval (eladóval) szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  • A felhasználó (fogyasztónak nem minősülő vevő) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy évalatt évül el. (Ptk. 6:163.§. (1) bek.)
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két évalatt évül el az új és a használt termékek esetében is.

Ptk. 8:1.§. (1) bek. 3. pontja értelmében: fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

10.2.2       Milyen jogok illetik meg a Felhasználót (vevőt) a kellékszavatossági igénye alapján?

  • A kellékszavatossági igény keretében a felhasználó (vevő) kérheti:
    – elsősorbankijavítást vagy kicserélést igényelhet kicserlését), kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
    – másodsorban, az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
    Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt
  • Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
  • A felhasználó (vevő) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a szolgáltatónak (eladónak) megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a szolgáltató (eladó) adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót (eladót) terhelik

10.2.3       Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó (vevő) kellékszavatossági igényét?

  • A felhasználó (vevő) a hiba felfedezése után a késedelem nélkül köteles kifogását a szolgáltatóval (eladóval) közölni.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

10.2.4       Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

  • Felhasználó (vevő) a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10.2.5       Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

  • A kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó (vevő) igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás (szolgáltató, eladó) nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó (vevő) köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó (vevő) által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  • Használt ruhák esetén a felhasználó (vevő) csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a felhasználó (vevő) a vásárlás során (webshopon való megjelenítés) tájékoztatást kapott, a felhasználó (vevő) által is ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak (eladó) nincs felelőssége.

10.3         Termékszavatosság

Kellékszavatosság helyett a felhasználó (vevő) a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a felhasználó (vevő) kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal.

A termék hibáját ebben az esetben a felhasználónak (vevőnek) kell bizonyítania.

A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető.

A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

10.4        A szavatossági igény esetén történő eljárás

  • A felhasználó (vevő) kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  • A Szolgáltató (eladó) a nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a felhasználó (vevő) rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a Szolgáltató (eladó) a felhasználó (vevő) szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 30 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a felhasználót (vevőt).
  • A Szolgáltató (eladó) a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A Szolgáltatónak (eladó) törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
  1. Vegyes Rendelkezések

  • Szolgáltató (eladó) kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben Szolgáltató (eladó) a jogszabályból eredő vagy az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.
  • Szolgáltató (eladó) és Felhasználó (vevő) vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
  1. Panaszkezelés rendje

  • Szolgáltató (eladó) célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a felhasználó (vevő) teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak (vevőnek) mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  • Szolgáltató (eladó) a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató (eladó) a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát helyben átadja a vásárlónak.
    Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a szolgáltató (eladó) a fogyasztónak (vevőnek) legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg köteles megküldeni a jegyzőkönyvet.
  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltató (eladó) 30 napon belül írásban megválaszolja, megküldi a vevő felé. A szolgáltató (eladó) a panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles, . A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

Amennyiben a felek jogvitájukat nem tudják rendezni békés úton, úgy a felhasználó (vevő) az ebírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a számára:

– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

– Az Európai Unió által létrehozott online vitarendezési platform használatára (http://ec.europa.eu/odr)

Békéltető Testületek elérhetőségei:

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
Telefonszáma: +36-72/507-154, 20/283-3422
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon:(+36) 76 501 525, 501 532
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Telefon: 06-66-324-976

B-A-Z. Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon:46/501-090 (új ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím:1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon:+36 (1) 488 21 31

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06-22/510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
Telefon: +36 36 416-660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 303-304. szoba.
e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
telefon: 20/373-2570

Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-010
Email: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.
Telefon: 06-32-520-860
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Somogy Megyei Békéltető testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefon: 06-82-501-000,  06-82-501-026
e-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-420-180
Fax: 06-42-420-180
e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Mobil: 06-30-664-2130
E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: 30/9566-708
E-mail cím: bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében.

Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

  1. Szerzői jogok

Miután a http://www.sziluettdivat.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, melyre figyelemmel tilos a jelen weboldalon megjelenő tartalom vagy azok bármely részének letöltése (többszörözése), ismételt nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató (eladó) írásos hozzájárulása nélkül.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni, felhasználni csak írásos hozzájárulás esetén lehet, a jelen weboldalra való hivatkozással.

A Szolgáltató (eladó) fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

Kelt: Dunaharaszti 2022.10.31.

Shopping Cart